Het merk Ruud Boer RM
Als je zoals ik iedere dag bezig bent met het typeren van de merken van anderen, is het leuk om ook jezelf eens als merk te vast te leggen. Zodat iedereen kan beoordelen wat me motiveert vanuit mijn Why, How en What. Best een uitdaging om dat voor mezelf te bepalen en aan te vullen met andere merktyperingen zoals mijn merkwaarden, merkbelofte, USP’s en track record. Maar ook wel een beetje ‘opschepperig’, dus ik hoop dat je me dat voor dit doel even kunt vergeven.
Why, How & What
Voor opdrachtgevers gebruik ik vaak de Golden Circle van Simon Sinek om de merkidentiteit te verkennen. Sinek heeft het model ontwikkeld op basis van interviews waaruit blijkt dat succesvolle merken niet denken vanuit wat ze doen, maar waarom ze het doen. Mijn Golden Circle is kort samengevat:
Why: Ik wil graag bijdragen aan een mooiere (merk)wereld.
How: Door mensen en merken te inspireren om succesvol te zijn en te stralen.
What: Delen van mijn merkkennis en -ervaring vanuit mijn bedrijf, mijn boek, lesgeven en als coach, als toezichthouder/commissaris en als vrijwilliger.
Merkwaarden & merkbelofte
De externe merkwaarden die aangeven wat me waardevol maakt zijn:
Merk Expert
37 jaar ervaring in merkstrategie en vormgeving voor mooie B2B en B2C merken.
Inspireren
Als je niet kunt delen, kun je ook niet ontvangen.
Samen genieten
Het leven is leuk, dus zorg samen dat er ook echt iets te vieren valt.
Mijn pay-off / merkbelofte in 1 zin luidt
“JOUW ROTS IN DE BRANDING”
Omdat ik je kan helpen om samen een sterk merk te bouwen en je altijd kan terugvallen op mijn kennis, ervaring, steun en inspiratie.
USP’s
Als ik de ‘Unique Selling Points” voor mezelf bepaal, kan dat zijn:
Register Marketeer
De afkorting RM achter mijn naam, één van de 120 in Nederland, met Permanente Educatie om voorop te blijven lopen in het mooie marketing vak.
Auteur boek Brand Design
Sinds 2002 heb ik het begrip Brand Design op de kaart gezet. Inmiddels wordt de 7e editie (21e druk) van mijn boek gebruikt op alle HBO’s in Nederland en hebben meer dan 30.000 marketeers mijn Brand Design model toegepast. Sinds 2022 is mijn boek er ook in het Engels.
Docent Beeckestijn Business School
Met veel plezier geef ik de les Brand Design in de opleiding Post Master Strategisch Brand Management aan groepen enthousiaste marketeers.
Blog marketingfacts.nl
Wat is er leuker dan je mening geven over ontwikkelingen in het vakgebied op het meest toonaangevende online marketingplatform van Nederland?
Track record
Bij deze mooie bedrijven heb ik mogen werken:
2024 – heden | Merk-Expert BV – merk expert en eigenaar |
1998 – 2023 | Bataafsche Teeken Maatschappij BV – directeur / eigenaar |
1996 – 1997 | General Biscuits – marketing manager LU & LIGA |
1994 – 1996 | Reebok Nederland – marketing manager |
1991 – 1994 | Bols Benelux – senior brand manager Bols, Crodino en Cutty Sark whisky |
1988 – 1991 | Red Band Venco – senior product manager Red Band, product manager Venco |
1986 – 1988 | Bols Nederland – junior product manager Henkes |
Ruud Boer als mens
Naast goed zakelijk contact vind ik het ook belangrijk dat er een persoonlijke klik is. Daarom hier alvast wat persoonlijke info over mezelf:
- Vrije tijd: Pieterpad wandelen en met kleindochters op pad
- Vakanties: Italiaanse meren en rondreis Maleisië en Egypte
- Steden: Singapore, Berlijn en Wateringen
- Eten: sushi, pizza en spaghetti aglio, olio e peperoncino
- Wijn: Arneis (wit) en Barolo (rood)
- Muziek: Pink Floyd, The Cure (Pinkpop 2019) en Claude
Voor deze mooie bedrijven heb ik mogen bijdragen aan de merkstrategie:
Ben je benieuwd wat ik als merk expert voor jou kan betekenen?
Neem contact met me op!