Sterker met Marketing Coaching
Ben je eraan toe om je bedrijf een nieuwe marketing impuls te geven? Of je persoonlijke merk te versterken? En prettiger te werken omdat er beter naar je geluisterd wordt? Of loopt je agenda over en kun je wel een sparringpartner gebruiken? Marketing Coaching kan dan de sleutel zijn tot succes. Als ervaren Register Marketeer, met 38 jaar ervaring voor B2B en B2C bedrijven, zal ik je graag helpen om je zakelijke en persoonlijke potentieel te versterken.

Het nut van Marketing Coaching
Uit ervaring weet ik dat Marketing Coaching je veel kan opleveren:
- Een ervaren sparringpartner om ruwe ideeën mee te bespreken voor je er (te) veel tijd aan gaat besteden, zowel zakelijk als privé.
- Samen je huidige marketingbeleid en activiteiten beoordelen en optimaliseren.
- Je doelgroepen en concurrenten verder verkennen en in kaart brengen.
- Nieuwe doelgerichte strategieën ontwikkelen voor toekomstige groei.
- Briefen en beoordelen van ontwerpers en externe creatieve bureaus.
- Versterken van je bedrijf als werkgeversmerk voor behoud en werven van medewerkers, zodat je er geen extra werk van anderen hoeft bij te doen.
- Rust in je hoofd, omdat je antwoord krijgt op al je marketingvragen.
Marketing Coaching voor je bedrijf
Marketing is de levensader van elk bedrijf. Zonder een sterke marketingstrategie blijft je merk onbekend en worden je producten of diensten niet geliefd. Dat weet je natuurlijk zelf ook, alleen in de praktijk lukt het niet altijd. Omdat je te druk bezig bent met andere bedrijfsactiviteiten en je agenda al overvol is. Of geen ervaren marketeers in huis hebt. Of omdat je twijfelt of je de juiste weg bent ingeslagen. Dan is een ervaren marketing coach de ideale oplossing. Iemand waar je al je vragen aan kunt stellen en die je helpt bij de uitvoering. Op de momenten wanneer jij het nodig hebt of op basis van een abonnement. Een vrijblijvende kennismaking is dan de eerste stap.
Vrijblijvend kennismakenMarketing Coaching voor jezelf
Wil je graag prettig werken omdat er naar je geluisterd wordt op marketinggebied? Dat je in discussies de juiste argumenten kent en gebruikt. Of ben je onzeker over je eigen marketing kwaliteiten? Dan kan ik als marketing coach een Personal Branding programma op maat voor je ontwikkelen. Zodat je zelf ook een sterk merk wordt en meer zelfvertrouwen krijgt. Of wellicht heb je een collega die zo’n coaching programma goed kan gebruiken. De coaching sessies doen we één-op-één binnen je bedrijf of op een externe locatie als je er intern geen bekendheid aan wil geven. Een goede persoonlijke klik is cruciaal, dus laten we eerst vrijblijvend kennismaken.
Vrijblijvend kennismakenZij gingen je voor
Nuttige input om merk-denken intern te promoten.
Ik kijk met plezier terug op de vier coaching sessies met Ruud. Door mezelf als merk te typeren kreeg ik meer inzicht in mijn sterke punten, maar ook in mijn interne doelgroepen en hun wensen en uitdagingen. Ons B2B bedrijf in koude- en klimaattechniek is sales-georiënteerd en nu kan ik met meer visie op merkstrategie, Push vs Pull strategie en loyaliteitsprogramma’s mijn collega’s pro-actief meenemen in het merk-denken.

Dylan Amasia – Marketing Manager bij Coolmark BV
Heerlijk om mijn werk beter te kunnen doen.
Tijdens de coaching sessies met Ruud hebben we in kaart gebracht wie mijn interne doelgroepen zijn en wat ik voor ze kan betekenen. Door mezelf te typeren als merk heb ik nagedacht over mijn persoonlijke visie, missie en merkwaarden. En we hebben mijn merkbelofte “Ik maak je blij met on-brand vormgeving” bedacht. Door samen Rijk Zwaan projecten te bespreken heb ik nu ook een beter inzicht in de mogelijkheden van Brand Design en de juiste onderbouwing daarbij. Daarnaast waren de sessies ook heel gezellig, ik kan het iedereen aanraden. Ik ben blij dat mijn manager me deze mogelijkheid heeft gegeven om me binnen Rijk Zwaan verder te ontwikkelen.

Helena de Zwart – Specialist Marketing Communication bij Rijk Zwaan.
Dankzij Ruud heb ik mijn persoonlijk merk ontdekt.
Tijdens het NIMA Careercoach programma heeft Ruud mij ruim twee jaar begeleid als marketing coach. De focus lag vooral op mijn persoonlijke ontwikkeling. Dankzij de sessies heb ik ontdekt waar mijn ambitie en kracht ligt. En werk ik met veel meer plezier en succes als marketeer.

Alexandra van der Vloed – freelance marketingspecialist.
Ruud heeft mij het plezier in marketing teruggegeven.
Gedurende ruim twee jaar heeft Ruud mij vanuit het NIMA als marketing coach begeleid. Op het moment dat ik met Ruud begon te werken, was ik bezig met mijn professionele ontwikkeling en vroeg ik mij af of ik wel in marketing door zou willen gaan. Tijdens onze sessies heeft Ruud mij geholpen om mezelf als merk te typeren en om te ontdekken wat ik écht wil, zowel zakelijk als privé. Dankzij zijn begeleiding heb ik veel inzichten gekregen en ben ik zelfverzekerder en succesvoller in het bouwen van mooie merken geworden.

Vivian Mohr – Senior Brand Manager bij FrieslandCampina.
Praktisch 5 stappen plan
Structuur vooraf en tijdens het proces van marketing coaching is natuurlijk wel zo prettig voor ons allebei. Ik werk graag met je samen op basis van mijn 5 stappenplan
1. Intake
Waar loop je tegen aan op dit moment? Wat wil je graag verbeteren? Wat heb je nodig voor de toekomst en waar heb je op korte termijn hulp bij nodig? Op basis hiervan maak ik een persoonlijk plan op maat en een offerte voor je.
2. Personal branding
Hoe kun je jezelf typeren als merk? Wat zijn je persoonlijke sterke en zwakke punten, je kansen en bedreigingen? Wat maakt je relevant, onderscheidend en geloofwaardig? Past je persoonlijke merk bij je zakelijke uitdagingen? Samen leggen we je persoonlijke merkidentiteit vast.
3. Strategische ondersteuning
Wat is je droom en wat wil je zakelijk en persoonlijk op lange termijn bereiken? Hoe kan ik je daarbij ondersteunen?
4. Praktische ondersteuning
Naast nadenken over de toekomst moet “tijdens de verbouwing de verkoop gewoon doorgaan”. Ik zal je graag extra lucht in je agenda geven door specifieke merkuitingen te (laten) ontwikkelen. En om externe bureaus te briefen en te beoordelen. Of om je merkstrategie en merkuitingen intern te introduceren.
5. Evaluatie
Tussentijds halen we regelmatig het net op over de effectiviteit van onze samenwerking. En bepalen we wanneer de doelen bereikt zijn en hoe we eventueel verder gaan.
Ervaren Marketing Coach: Ruud Boer RM
Mijn 38 jarige marketingcarrière ben ik begonnen als brand en marketing manager voor de mooie merken Bols, Venco, Reebok, LU en LIGA. Daarna heb ik als directeur en partner van Brand Designbureau Bataafsche Teeken Maatschappij een groot aantal B2B en B2C bedrijven geholpen met merkstrategie en vormgeving.
Sinds 2024 ondersteun ik als merkstrateeg en eigenaar van Merk-Expert BV mijn klanten om te groeien met een sterk merk. Ik ben Register Marketeer en auteur van het boek Brand Design waarvan de 7e editie / 21e druk wordt gebruikt op alle hbo’s in Nederland. Daarnaast geef ik les aan de Beeckestijn Business School en ben ik actief binnen het NIMA, onder andere in het coachen van marketeers in het Career Boost programma. Kijk voor meer info over mijn trackrecord ook op Ruud Boer of op LinkedIn
Neem contact op
Zij gingen je voor
Voor deze mooie bedrijven heb ik mogen bijdragen aan de merkstrategie:











