Versterk jezelf als sterk merk

Met Personal Branding & Development ontdek je wat je kunt leren van merken. Door jezelf te typeren als een merk kun je voor jezelf aangeven wat je relevant, onderscheidend en geloofwaardig maakt voor je interne doelgroepen. En bepalen of je hier echt blij mee bent! Want het is nooit te laat om over je toekomst na te denken en jezelf te ontwikkelen. En niets doen is geen optie. Mijn ervaring met alle Personal Branding & Development projecten die ik heb gedaan, is dat de deelnemers allemaal een stuk zelfverzekerder zijn geworden. En weten wat ze willen. Ik deel graag hun ervaringen met je.

Versterk jezelf als succesvol merk

Marketing Coaching voor jezelf

Wil je graag prettig werken omdat er naar je geluisterd wordt op marketinggebied? Dat je in discussies de juiste argumenten kent en gebruikt. Of ben je onzeker over je eigen marketing kwaliteiten? Dan kan ik als marketing coach een Personal Branding programma op maat voor je ontwikkelen. Zodat je zelf ook een sterk merk wordt en meer zelfvertrouwen krijgt. Of wellicht heb je een collega die zo’n coaching programma goed kan gebruiken. De coaching sessies doen we één-op-één binnen je bedrijf of op een externe locatie als je er intern geen bekendheid aan wil geven. Een goede persoonlijke klik is cruciaal, dus laten we eerst vrijblijvend kennismaken.

Vrijblijvend kennismaken

Zij gingen je voor

Nuttige input om merk-denken intern te promoten.

Ik kijk met plezier terug op de vier coaching sessies met Ruud. Door mezelf als merk te typeren kreeg ik meer inzicht in mijn sterke punten, maar ook in mijn interne doelgroepen en hun wensen en uitdagingen. Ons B2B bedrijf in koude- en klimaattechniek is sales-georiënteerd en nu kan ik met meer visie op merkstrategie, Push vs Pull strategie en loyaliteitsprogramma’s mijn collega’s pro-actief meenemen in het merk-denken.

Dylan Amasia – Marketing Manager bij Coolmark BV

Heerlijk om mijn werk beter te kunnen doen.

Tijdens de coaching sessies met Ruud hebben we in kaart gebracht wie mijn interne doelgroepen zijn en wat ik voor ze kan betekenen. Door mezelf te typeren als merk heb ik nagedacht over mijn persoonlijke visie, missie en merkwaarden. En we hebben mijn merkbelofte “Ik maak je blij met on-brand vormgeving” bedacht. Door samen Rijk Zwaan projecten te bespreken heb ik nu ook een beter inzicht in de mogelijkheden van Brand Design en de juiste onderbouwing daarbij. Daarnaast waren de sessies ook heel gezellig, ik kan het iedereen aanraden. Ik ben blij dat mijn manager me deze mogelijkheid heeft gegeven om me binnen Rijk Zwaan verder te ontwikkelen.

Helena de Zwart – Specialist Marketing Communication bij Rijk Zwaan.

Dankzij Ruud heb ik mijn persoonlijk merk ontdekt.

Tijdens het NIMA Careercoach programma heeft Ruud mij ruim twee jaar begeleid als marketing coach. De focus lag vooral op mijn persoonlijke ontwikkeling. Dankzij de sessies heb ik ontdekt waar mijn ambitie en kracht ligt. En werk ik met veel meer plezier en succes als marketeer.

Alexandra van der Vloed – freelance marketingspecialist.

Ruud heeft mij het plezier in marketing teruggegeven.

Gedurende ruim twee jaar heeft Ruud mij vanuit het NIMA als marketing coach begeleid. Op het moment dat ik met Ruud begon te werken, was ik bezig met mijn professionele ontwikkeling en vroeg ik mij af of ik wel in marketing door zou willen gaan. Tijdens onze sessies heeft Ruud mij geholpen om mezelf als merk te typeren en om te ontdekken wat ik écht wil, zowel zakelijk als privé. Dankzij zijn begeleiding heb ik veel inzichten gekregen en ben ik zelfverzekerder en succesvoller in het bouwen van mooie merken geworden. 

Vivian Mohr – Senior Brand Manager bij FrieslandCampina.

Praktisch 5 stappen plan

Professionals willen bij de start van een project graag weten hoe het proces eruit gaat zien. Ik neem aan dat jij dat ook graag wil. Daarom heb ik een overzichtelijk 5 stappen plan voor Personal Branding & Development ontwikkeld. Op maat, inspirerend, speels en resultaatgericht.

1. Intake

Waar sta je nu en wat wil je bereiken?

Heb je het naar je zin als marketeer? Welke hobbels en drempels moet je dagelijks nemen? Voel je je gewaardeerd en wordt er naar je geluisterd? Wat zou je in de toekomst graag willen veranderen in je baan en van jezelf? Deze en andere vragen bespreken we samen, zodat ik een plan en offerte op maat voor je kan maken.

2. Personal Branding

Jezelf als merk typeren

Tijdens twee workshops van een halve dag gaan we samen aan de slag. Waarbij jij jezelf als merk gaat typeren en ontdekt wat je kunt leren van succesvolle merken. Door na te denken over je interne doelgroepen, je persoonlijke visie (je stip aan de horizon), je missie, je merkwaarden en je merkbelofte. Zodat je collega’s weten wat je ambitie is en wat ze aan je hebben.

3. Ontwikkeling

Je toekomst in kaart brengen

Vervolgens gaan we bekijken hoe je jezelf zou kunnen ontwikkelen als marketeer. Wat is je toekomstdroom, zowel zakelijk als persoonlijk. Welke sterke punten wil je daarvoor benadrukken? En wat moet er eventueel veranderen bij jezelf? En hoe kunnen we, als dat mogelijk is, ook je functie veranderen?

4. Ondersteuning

Strategische en praktische hulp

Hoe kun je op korte en lange termijn je werk leuker en makkelijker maken? Ik help je daarbij met strategische ondersteuning, bijvoorbeeld met advies hoe je je merk relevant, onderscheidend en geloofwaardig maakt. En welke argumenten je daarvoor intern het beste kunt gebruiken. Ik kan je ook ruimte in je agenda geven met praktische ondersteuning, bijvoorbeeld met concurrentie analyses, het schrijven van teksten of het briefen en beoordelen van externe bureaus.

5. Evaluatie

De route en bestemming checken

Tijdens ons gezamenlijke Personal Branding & Development proces checken we regelmatig of we op de goede weg zitten. En na afloop bespreken we samen of je de bestemming hebt bereikt en of jij jezelf ook echt een boost hebt gegeven.

Ervaren Marketing Coach: Ruud Boer RM

Mijn marketingcarrière ben ik begonnen als brand en marketing manager voor de mooie merken Bols, Venco, Reebok, LU en LIGA. Daarna heb ik als directeur en partner van Brand Designbureau Bataafsche Teeken Maatschappij honderden B2B en B2C bedrijven geholpen met merkstrategie en vormgeving. Sinds 2004 ben ik NIMA Register Marketeer, de hoogste marketingtitel in Nederland.

Als merkstrateeg en eigenaar van Merk-Expert BV ondersteun ik mijn klanten om te groeien als persoon en met hun merk. Mijn boek Brand Design, waarvan de 7e editie / 22e druk wordt gebruikt op alle hbo’s in Nederland, vormt daarbij de basis. Daarnaast geef ik les aan de Beeckestijn Business School en ben ik actief binnen het NIMA, onder andere in het coachen van marketeers in het Career Boost programma. Kijk voor meer info over mijn trackrecord ook op Ruud Boer of op LinkedIn

Neem contact op