Praktische Merkworkshops

Workshop Versterk je merk in 1 dag

  • Voor ondernemers die behoefte hebben aan praktische ondersteuning op gebied van merkstrategie voor de komende jaren.
  • Op basis van 1 dag van 4 blokken of twee halve dagen met 2 blokken.
  • Op locatie bij jouw bedrijf met maximaal 5 collega’s, alleen koffie, thee en lunch nodig.
  • Voorbereiding: prints van de websites van de belangrijkste concurrenten.

Programma

Analyse

Bekijken en typeren van de doelgroep(en) en belangrijkste concurrenten.

Positionering

Bepalen van de unieke en haalbare stip aan de horizon over 3 jaar.

Belofte

Ontwikkelen van een pakkende zin die aangeeft wat je merk waardevol maakt.

Merkuitingen

Checken van de huidige uitingen en de gewenste wijzigingen bepalen.

Opbrengst

Een praktische routekaart naar een sterker merk, inclusief aantrekkelijke merkbelofte en grip op de merkuitingen. Met meer kans op toekomstige omzetgroei en meer winst door minder focus op de laagste prijs. En een aantrekkelijker werkgeversmerk voor huidige en nieuwe medewerkers.

Investering

Hoewel de waarde onschatbaar is, bedraagt de investering slechts €3.950,-

Workshop aanvragen

Workshop Vandaag, morgen, overmorgen

  • Voor ondernemers die door de waan van de dag er niet aan toekomen om na te denken over de toekomst van hun bedrijf en merk. En niet willen achterlopen bij ontwikkelingen in de markt en bij concurrenten.
  • Op basis van 1 dag van 3 blokken of drie aparte sessies van 2,5 a 3 uur.
  • Op locatie bij jouw bedrijf met maximaal 5 collega’s, alleen koffie, thee en lunch nodig.
  • Voorbereiding: een ‘open-mind’.

Programma

Vandaag

  • Wat maakt je bedrijf / merk op dit moment succesvol?
  • Wie is je doelgroep, wat motiveert ze om klant bij je te zijn?
  • Wat doen je concurrenten, wie zie als bedreiging?
  • Welke uitdagingen en bedreigingen heb je op dit moment in de markt?

Morgen

  • Welke ontwikkelingen verwacht je komende 2 jaar in de markt?
  • Waarom blijven je klanten ook dan nog voor je kiezen en wie zijn je nieuwe klanten?
  • Waarom zouden klanten je kunnen verlaten?
  • Wat moet je nu doen voor behoud en werving van nieuwe klanten?

Overmorgen

  • Welke nieuwe producten en/of diensten zou je over 3 tot 5 jaar willen hebben?
  • Welke doelgroep hoort daarbij en wat motiveert ze om voor jou te kiezen?
  • Hoe zal de concurrentie reageren op jouw plannen?
  • Welke stappen moet je Vandaag en Morgen zetten om deze situatie te bereiken?

Opbrengst

Een praktische samenvatting van de situatie vandaag, met een to-do lijst voor concrete stappen naar Morgen en Overmorgen. Zodat je inspeelt op ontwikkelingen in de markt en concurrenten een stap voor blijft.

Investering

De investering in de toekomst voor je bedrijf en merk bedraagt slechts €3.950,-

Workshop aanvragen

Workshop Design APK

  • Voor ondernemers die graag zeker willen weten dat alle fysieke en digitale merkuitingen optimaal op het merk en op elkaar zijn afgestemd.
  • Unieke samenwerking van Wieger Waardenburg van Fris Online (‘jouw gids in de online jungle’) en merk expert Ruud Boer.
  • Op basis van 1 dag van 3 blokken of drie aparte sessies van 2,5 a 3 uur.
  • Op locatie bij jouw bedrijf met maximaal 5 collega’s, alleen koffie, thee en lunch nodig.
  • Voorbereiding: verzamelen van alle fysieke merkuitingen en prints van alle digitale merkuitingen door de opdrachtgever en analyse van de performance van de website en social media door Fris Online.

Programma

Merk-basis

  • Wat maakt het merk relevant, onderscheidend en geloofwaardig?
  • Welke stijlelementen bepalen de visuele stijl van het merk, zoals logo, kleuren, lettertype(s), fotografiestijl, tone of voice, iconen, etc. ?
  • Wat is het doel van de digitale merkuitingen zoals de website en social media en hoe presteren ze voor dit doel?

Beoordeling

  • Per merkuiting beoordelen of deze past bij de merk-basis.
  • Per merkuiting beoordelen van de mate van passen bij de visuele stijl.
  • Groeperen van de uitingen o.b.v. UITSTEKEND, GOED, MATIG of ONVOLDOENDE.
  • Beoordelen van de groepen UITSTEKEND, GOED, MATIG en ONVOLDOENDE.

Conclusies

  • De merkuitingen in de groepen UITSTEKEND en GOED behoeven geen actie.    
  • Het strategisch belang bepalen van de merkuitingen in de groepen MATIG en ONVOLDOENDE.
  • Voor strategisch belangrijke merkuitingen in de groepen MATIG en ONVOLDOENDE bepalen hoe en wanneer deze aan te passen.

Opbrengst

Een helder overzicht van de merkbijdrage en afstemming van alle merkuitingen en praktische to-do lijst voor optimalisatie van de strategisch belangrijke merkuitingen.

Investering

De investering in goed werkende en afgestemde fysieke en digitale merkuitingen bedraagt slechts € 4.950,-

Workshop aanvragen

Workshop op maat

Ieder bedrijf en merk is uniek en heeft specifieke uitdagingen. Afhankelijk daarvan maak ik graag een plan voor een workshop op maat. Bijvoorbeeld voor het ontwikkelen van een sterker werkgeversmerk om medewerkers te behouden en aan te trekken. Of voor het bedenken van nieuwe producten of diensten. En voor een Workshop Brand Design op basis van mijn boek. Of wellicht heb je meerdere merken en sub-merken waarvoor je de merkhiërarchie wil bepalen. Zullen we samen een kop koffie drinken om de wensen en mogelijkheden te bespreken?

Maak een vrijblijvende afspraak

Merk expert Ruud Boer RM

Ik zal graag mijn kennis en ervaring op gebied van marketing en merken voor je inzetten. Mijn boek Brand Design en 37 jaar ervaring in het bouwen van sterke B2B en B2C merken vormen hiervoor de basis.